گوگل تگ منیجر

 

گوگل تگ منیجر چیست؟

چرا باید از گوگل تگ منیجر استفاده کنیم؟

1. قرار دادن سریع تگ‌ها در سایت یا ایجاد سریع‌تر تغییرات

2. کنترل همه تگ‌ها از یک داشبورد

3. امکان تست قبل از انتشار

4. ساده شدن ردیابی انواع رویدادها (Event Tracking)

5. قالب‌های آماده Tag

6. سیستم نسخه بندی

7. رشد محبوبیت گوگل تگ منیجر

گوگل تگ منیجر چگونه کار می‌کند؟

چگونه اکانت گوگل تگ منیجر بسازیم؟

آموزش ایجاد اولین تگ در GTM

تست و اشکال‌یابی در وضعیت Preview

پابلیش تغییرات در اکانت گوگل تگ منیجر

چه زمانی باید از گوگل تگ منیجر استفاده کنیم؟

نکات مهم درباره استفاده از گوگل تگ منیجر

#1 نامگذاری قاعده‌مند

#2 به افراد مناسب دسترسی‌های مناسب ارسال کنید.

#3 از Workspace ها استفاده کنید.

#4 قبل از استفاده از کدهای جاوااسکریپت ناشناخته، با توسعه دهنده خود ارتباط بگیرید.

#5 از مزایای DATA LAYER استفاده کنید.

#6 همیشه قبل از پابلیش کردن تست کنید.

#7 اتو-ایونت لیسنرهای آماده را جستجو کنید.

#8 از توسعه دهنده‌تان بخواهید به المنت‌های مهم سایت‌تان ID اضافه کند.

گوگل تگ منیجر چیست؟

سرویس گوگل تگ منیجر (GTM) برای مدیریت آسان و راحت تگ‌ها توسط گوگل ایجاد است. در واقع Google Tag Manager به عنوان یک واسط بین سایت (یا اپلیکیشن) شما و تگ‌ها (مثلا تگ گوگل آنالیتیکس) عمل می‌کند. با کمک Google Tag Manager می‌توانید تعیین کنید که تگ شما چه زمانی (موقع لود صفحه، کلیک، ارسال فرم، اسکرول صفحه و …) و در چه صفحاتی از سایت‌تان لود شود.

برای آموزش گوگل تگ منیجر بهترین روش این است که وارد عمل شوید و تگ آن را در سایت‌تان قرار دهید! امیدواریم این پست آموزشی بتواند برایتان مفید باشد.

ادامه آموزش گوگل تگ منیجر